Dinsdag 12 augustus - Reisverslag uit Prince Edward Island, Canada van Jeffrey Bakx - WaarBenJij.nu Dinsdag 12 augustus - Reisverslag uit Prince Edward Island, Canada van Jeffrey Bakx - WaarBenJij.nu

Dinsdag 12 augustus

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

12 Augustus 2014 | Canada, Prince Edward Island

Vandaag weer gelijk begonnen met maaien, de laatste blokken en de maaier afgepikt en de kar er opnieuw voor. Al het materiaal afgetankt en vanmiddag 2 grote blokken gehakseld. Maar er was weer wat hoor, ik kwam met de eerste kar op het erf gereden en daar rijdt Peter met z'n open trekker met een helm uit de 2e wereld oorlog op zijn kop, toen moest ik wel lachen. Ik denk, wat heeft die toch op zijn kop zitten. Maar ja, dat was voor dat hij zijn kop niet stootte tegen die houten spanten van de sleufsilo’s. Na het hakselen kalfjes drinken gegeven en Elleson (een medewerker) afgelost met murgen. Murgen is eigenlijk ruggen in Nederland, maar hier maaien ze het zeg maar af en dan op een brede rug, hier schudden ze het niet, vanwege de luzerne en de klaver, die erin zit en het droogt toch wel. Het werkt met een pick up die raapt het zwad op en met een transportband wordt het op het andere zwad gegooid en zo kun je van 3 zwadden eenvoudig een grote rug maken.
Tot donker toe nog bezig geweest om een voorsprong te hebben voor het hakselen, snel wat gegeten en naar bed voor een lange dag morgen. Hij houd vrijdag alweer regen, dus we moeten opschieten en niet te veel afmaaien.