Vrijdag 15 augustus - Reisverslag uit Prince Edward Island, Canada van Jeffrey Bakx - WaarBenJij.nu Vrijdag 15 augustus - Reisverslag uit Prince Edward Island, Canada van Jeffrey Bakx - WaarBenJij.nu

Vrijdag 15 augustus

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

15 Augustus 2014 | Canada, Prince Edward Island

Kalfjes weer drinken gegeven, boekhouding bijgewerkt. Alle kalfjes in de computer gezet, Peter zei:"Jij kunt dat veel sneller als mij." Ex-directeur van Pigseed kwam nog wat buurten en ik kon het allemaal redelijk goed volgen wat ze zeiden ook al ging het soms nogal snel. Na de middag met de mannen op pad geweest en op de andere plekken waar het jongvee staat, de kalveren bij gestrooid en de droge koeien wat hooi bij gegooit. Ik zag een koe helemaal plat liggen dus ik met me half Nederlands Engels die mannen naar die koe gewezen. Hij lag nog dood ook, zomaar een droge koe, heel gek, maar ja dat gebeurt als je er zoveel hebt. Weer naar huis gereden en thuis nog wat gestrooid, in het engels noem je dat de bedding gedaan, 2 koeien uitgemolken en droog gespoten. Boxen ingestrooid met gehackseld strooi. Kalfjes drinken gegeven en naar de wasmachine gekeken, maar die is ook overleden waarschijnlijk.