Donderdag 18 september - Reisverslag uit Prince Edward Island, Canada van Jeffrey Bakx - WaarBenJij.nu Donderdag 18 september - Reisverslag uit Prince Edward Island, Canada van Jeffrey Bakx - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 september

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

18 September 2014 | Canada, Prince Edward Island

Vandaag stond er een grote klus op de planning. Vorig jaar hebben ze een stuk land bij gekocht naast een ander stuk grond, wat ze beheren. Hier tussen staat een heg en die willen ze eruit hebben, zodat het een grote blok wordt van 32 ha. Er stonden allemaal palen in met ijzerdraad en een hoop rotzooi gewoon niet normaal. Ik en Errin hebben dit vanochtend zo'n beetje opgeruimd en gezorgd dat Steffert alvast kon beginnen met z'n shovel. 's Middags kwam Elleson ook mee en hebben we met z'n drieën de rest opgeruimd. Het was allemaal ver klaar dus Steffert kon nou z'n gang gaan met zijn shovel. Wij zijn naar huis gereden en hebben de wagen met rotzooi uitgezocht. Wat ook wel een hele klus was. Peter was aan het melkscheppen, tenminste controleren of alle nummers kloppen in de melkstal en beetje mee helpen met onderhangen. Ik heb voor hem de kalfjes drinken gegeven en ben onderin de put gaan kijken bij de melkscheppers. Dit is goed ingericht, omdat je er in de melkput totaal geen last van hebt, dat er wordt melk geschept. En die mannen kunnen beneden hun gang gaan. Ze hebben een computer waarop staat welke koe er in de melkstal is en dan hoeven ze alleen maar te monsteren en nergens naar te kijken en niemand die elkaar in de pad loopt. Daarna zijn we gaan kijken hoever Steffert is gekomen met z'n struiken. Weer terug naar de boerderij want een vaars was aan het kalven, maar die had al gekalfd, toen we terug kwamen. Zijn we maar wat gaan eten en avond gaan houden.