Zondag 3 augustus - Reisverslag uit Prince Edward Island, Canada van Jeffrey Bakx - WaarBenJij.nu Zondag 3 augustus - Reisverslag uit Prince Edward Island, Canada van Jeffrey Bakx - WaarBenJij.nu

Zondag 3 augustus

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

03 Augustus 2014 | Canada, Prince Edward Island

De eerste dag hebben we rustig aangepakt.We zijn naar een voetbal toernooi geweest van de meiden en op weg daarnaar toe dacht ik hoe zou dat voetbalveld eruit zien, want niks is hier gelijk? Toen we daar aankwamen was het hoogteverschil denk wel 10 meter, het ene veld hartstikke hoog en het andere weer laag. Hier hebben ze geen tribune nodig want dat is het al. We waren weer terug naar huis gereden en hebben wat gegeten en Peter heeft me de boerderij laten zien, waar ik van stond te kijken hoe groot het was, de silo’s en de mestopslag en heel de stal en hoeveel ruimte er overal is. In Nederland is alles heel kort op elkaar gebouwd,maar hier hebben ze toch plek zat, dus is dat niet zo. We zijn beetje naar de maïs wisten kijken en hij heeft me plekken laten zien waar ze wat bos aan het uitdoen zijn, want als je hier grond koopt zit daar gewoon een deel bos bij en je mag dat gewoon uitdoen wanneer je wilt, om je blok groter te maken. Hij heeft me ook iets speciaals laten zien en we reden over het perceel de berg op en hij zei:" Jij raad nooit wat hier achter ligt", maar ik wist niet goed wat hij bedoelde. Maar we kwamen de bult over en er lagen allemaal mosselschelpen en ik dacht wat moeten ze nou met die rotzooi, maar dat gebruiken ze als vervanging voor kalk te strooien op het land. Ook reden we naar een heel hoog plekske en dat was 100 meter boven de zeespiegel en het hoogste plekje van het eiland was 150 meter boven de zeespiegel. Je kon echt heel ver kijken, ik heb er proberen foto’s van te maken maar in het echt is het natuurlijk veel mooier als op de foto. We reden ook nog naar een plek, waar ze grond uit verkochten en wilde hij mij het bodemprofiel laten zien van het eiland, maar ja hoe moet ik da uitleggen. De grond is hier gewoon rood hij wist niet hoe dat precies kwam, maar hij dacht dat het iets met vulkanisch eiland te maken had. Maar je hebt een halve meter grond en dan komt er een laag mee stenen en het is niet heel hard, zoals beton of stenen. We reden door paar plassen en ik zei straks rijden we nog vast, maar dat gebeurt hier nooit door die laag met stenen. Ook tijdens de rit lagen overal balen met hooi, maar dat is echt typisch canadees, die laten dat gewoon liggen tegen hooibroei, maar ook beetje omdat ze er te lui voor zijn. Hij heeft me het jongvee laten zien wat op andere boerderijen staat en hebben we wat gevoerd. Toen zijn we weer richting huis gereden en dit was de dag wel zo'n beetje.Ik heb me ogen uitgekeken en ik vind het echt een hele mooie plek om te boeren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Prince Edward Island

Stage Canada

2 maanden lang buitenlandse stage in Canada.

Recente Reisverslagen:

29 September 2014

29-09-2014

26 September 2014

26-09-2014

19 September 2014

Vrijdag 19 september

18 September 2014

Donderdag 18 september

17 September 2014

Woensdag 17 september
Jeffrey

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 12990

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2014 - 01 Oktober 2014

Stage Canada

Landen bezocht: